Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou
Kód: MU032042Detailní popis produktu
Studijní text se zabývá problematikou diagnózy dětská mozková obrna se zaměřením na motoriku. Stručně vymezuji základní pojmy týkající se dané problematiky, orientačně se zabývám diagnostikou, specifickými zvláštnostmi a ukazuji na možný postup při tvorbě individuálních vzdělávacích a stimulačních programů v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. Učební text je určen pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO I a Reedukace DMO II. Předkládaný studijní materiál je psán tak, aby usnadnil orientaci v dané problematice a pomohl začínajícím speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálně pedagogické diagnostice a následné intervenci..
Autor: Dagmar Opatřilová
Počet stran: 52
Vazba: brožovaná
Formát: 149 x 210 mm
Rok vydání: 2004
Učební text je zaměřen na problematiku raného a předškolního věku u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a úspěšné začlenění handicapovaného člověka do společnosti. Relativně mladý obor speciální pedagogika se zrodil postupně právě při hledání optimálních přístupů, které jsou přitom používány. Tato úspěšná a vyhledávaná publikace ve svém druhém, aktualizovaném vydání přináší základní přehled oboru.
Předkládaná moderní a stručná učebnice zkušených autorek obsahuje přehled speciálněpedagogických termínů, základní informace a seznamuje i s aktuálními problémy vědního oboru speciální pedagogika
Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato publikace odpovídá.
Publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k rozvoji samostatného pedagogického uvažování.
Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole
Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.
Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální
2. vydání
Spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky i rodiči u dětí s SVP.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.