Kdo jsme?
Kód: MU032124Detailní popis produktu
Kniha pojednává o roli speciální pedagogiky a speciálních pedagogů v současném školském prostředí v České republice, a to z pohledu samotných speciálních pedagogů. Jádrem knihy jsou vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil právě na to, jak samotní speciální pedagogové na svou profesi pohlížejí. Coby participanti výzkumu byli oslovováni speciální pedagogové s rozmanitým oborovým zaměřením – logopedie, oftalmopedie, somatopedie, etopedie, psychopedie, surdopedie, specifické poruchy učení. Šlo o speciální pedagogy, kteří aktuálně působí v terénu, tj. ve školách a školských zařízeních. Studentům speciální pedagogiky text nabízí nahlédnutí „pod pokličku“ profese speciálního pedagoga. Pro pedagogy (včetně pedagogů speciálních) je text příležitostí k reflexi své profesní pozice, činností a zkušenosti.
Autor: Karel Červenka, Věra Vojtová, Petra Röderová
Vazba: brožovaná
Formát: 158 x 190 mm
Počet stran: 196
Rok vydání: 2021
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a úspěšné začlenění handicapovaného člověka do společnosti. Relativně mladý obor speciální pedagogika se zrodil postupně právě při hledání optimálních přístupů, které jsou přitom používány. Tato úspěšná a vyhledávaná publikace ve svém druhém, aktualizovaném vydání přináší základní přehled oboru.
Předkládaná moderní a stručná učebnice zkušených autorek obsahuje přehled speciálněpedagogických termínů, základní informace a seznamuje i s aktuálními problémy vědního oboru speciální pedagogika
Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato publikace odpovídá.
Publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k rozvoji samostatného pedagogického uvažování.
Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi
Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole
Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.
Kniha je určena studentům speciální pedagogiky, ale také speciálním pedagogům, pedagogům, asistentům pedagoga a dalším aktérům působícím v edukační praxi.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.