Provozní opatření COVID-19 - najdete zde.
PÁTEK 2.4. A PONDĚLÍ 5.4. ZAVŘENO, ZÁSILKY NEODESÍLÁME. Děkujeme za pochopení a přejeme krásné Velikonoce

Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí

Kód: EM0386072
Neohodnoceno
Značka: Grada
241 Kč
Skladem (1 ks)

Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace

Detailní informace

Detailní popis produktu

Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.

OBSAH: 
Předmluva
Teoretická část
Dílčí funkce
Co jsou to dílčí funkce?
Kde dílčí funkce hledat a jak?
Co s nimi?
Co dokáže deficit dílčích funkcí
Deficity dílčích funkcí
Pojem dílčí funkce
Definice dílčích funkcí
Deficity dílčích funkcí (též dílčí oslabení výkonu)
Definice deficitů dílčích funkcí
Etiologie deficitů dílčích funkcí
Promítání deficitů dílčích funkcí
Kompenzace deficitů dílčích funkcí
Psychologické aspekty vývoje dítěte v předškolním věku
Socializace a dětská identita
Poznávací procesy v předškolním věku
Kresba
Vyprávění
Hra
Pojem času
Pojem čísla
Řeč
Nástup do školy
Školní zralost
Školní připravenost
Jak pracovat s knihou
Pomocník či pomocnice
Pomůcky
Práce s přílohami
Doporučení

Praktická část
1. lekce – Anička a Evička
Zrakové a sluchové vnímání a rozlišení konkrétních tvarů – předmět, figura, podnícení slovní pohotovosti a řečového apetitu
2. lekce – Anička a kouzelník
Zrakové a sluchové vnímání a rozlišení abstraktních tvarů, pohotovost mluvidel, podnícení slovní pohotovosti a řečového apetitu, dějová posloupnost, pohybová koordinace
3. lekce – Anička jede na výlet
Cvičení pro rozvoj jemné motoriky, zrakové paměti, zrakové orientace a rozlišení, koordinace pohybu oka a ruky a prostorové orientace
4. lekce – Anička ve městě
Rozvoj zrakového rozlišení (figura na pozadí), sluchového rozlišení a pohybová koordinace
5. lekce – Anička a medvídek
Procvičení a upevnění prostorových představ a orientace, rozvoj fonematického sluchu, rozvoj spojení sluchových, zrakových a pohybových vjemů, koordinace pohybu, rozvoj jemné motoriky
6. lekce – Anička jede k babičce
Procvičení slovní pohotovosti, sluchové paměti, sluchového rozlišení, zrakového rozlišení, pohybové pohotovosti a sluchové pozornosti
7. lekce – Když venku pršelo
Sluchové rozlišení a paměť, zraková paměť pro konkrétní a abstraktní tvary, zrakové rozlišení, pohybová koordinace
8. lekce – Anička a strašidlo
Cvičení zaměřené na rozvoj pohyblivosti mluvidel, uvědomění tělesného schématu, zrakového a sluchového vnímání
9. lekce – Anička a tatínkova kniha
Sluchové rozlišení, zrakové rozlišení, zraková paměť, pohybová koordinace a koordinace činnosti oka a ruky
10. lekce – Dopis od Ivanky
Koordinace zrakových a sluchových podnětů, sluchové rozlišení, zrakové rozlišení, jemná motorika ruky
Použitá a doporučená literatura
Přílohy
Seznam obrázků

Autor: Ficová Lenka
Vazba: Kniha, paperback
Formát: 167 x 240 x 17 mm
Počet stran: 176
Datum vydání: 2020

Doplňkové parametry

Kategorie: LOGOPEDIE
Autor: Ficová, Lenka Theodora
Nakladatel: Grada
Počet stran: 172
Rok vydání: 2020
Vazba: Brožovaná

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: