VELICE SE OMLOUVÁME, ALE VÝROBA RAZÍTEK JE Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ DOČASNĚ POZASTAVENA ( cca začátek září ) JAKMILE BUDE PROVOZ OBNOVEN, TENTO ČLÁNEK BUDE ODSTRANĚN. RAZÍTKA, KTERÁ JSOU SKLADEM BUDOU EXPEDOVÁNA DO VYČERPÁNÍ ZÁSOB
 

Žáci potřebují přemýšlet

Neohodnoceno
 
Co pro to mohou udělat jejich učitelé
Dostupnost Skladem
235 Kč
   
Kód produktu PR22105601
Výrobce Portál
Kategorie Pedagogika
 
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou.
Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při jejich hodinách šlo o více, než jen zapsat si do sešitu přesně to, co bylo řečeno. Ani při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby – alespoň co se týká kognitivního rozvoje.
Kniha vychází z teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí. Poukazuje na to, jak teorie, kterou mnohdy pokládáme za suché a nezáživné, významně ovlivňují způsob praktické práce s dospívajícími. Text doplňují případové studie, konkrétní příklady z praxe i představení některých metod a přístupů, které se cíleně věnují rozvoji poznávání dětí a dospívajících a mohou představovat inspiraci pro jejich vychovatele.
Knihu využijí učitelé druhého stupně základních škol, učitelé středních škol i osmiletých gymnázií, rodiče a další vychovatelé dospívajících, poradenští pracovníci.

PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D., působí na katedře psychologie FF UK Praha a v DYS-centru Praha o. s.

Autor: Lenka Krejčová
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Formát: 161 x 232 x 12 mm
Počet stran: 176
Vydáno: 2013

Podobné produkty

Hmotnost 0.2 kg

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: