Líný učitel Jak učit dobře a efektivně

Neohodnoceno
 
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Publikace ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii.
Dostupnost Skladem
312 Kč
   
Kód produktu RA963445
Značka RAABE
Kategorie Pedagogika
 
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Publikace ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny - a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tato kniha může velmi účinně a prakticky napomoci.

Obsah:
O autorovi
1. Líný úvod
2. Filozofie líného učitele
2.1 Klima jako cesta i cíl
2.2 Suportivní znamená podporující
2.3 Předávejte lásku ke svému oboru
2.4 Vše, co se děje ve třídě, je učitelovo
2.5 Hrajme si!
2.6 Skryté kurikulum
2.7 Pracovat ve škole by měli hlavně žáci
2.8 Žáky učíme nástroje, ne učivo
2.9 Žáky učíme myslet, ne memorovat
2.10 Hlavní jsou postoje, ne poznatky
2.11 Vnímejme edukaci jako strategii win-win
2.12 Svoboda žáků je i svobodou pro učitele
2.13 Práce s chybou
2.14 Chvála symetrie
2.15 Podporujeme školní klima
2.16 Statečné srdce
3. Líný učitel vyučuje
3.1 Výukové metody
3.2 Vzájemné učení
3.3 Zaměření na praxi
3.4 Co je pro edukaci opravdu důležité? Soft skills!
3.5 Je pracné učit kvalitně? Vůbec ne!
3.6 Učivo v rukou líného učitele
3.7 Pracujme s primárními prameny
3.8 Libreto!
3.9 Učebnice?
3.10 Sešity jsou pracovní nástroj
3.11 S úsměvem jde všechno lépe!
3.12 Líné vyučování v praxi
3.12.1 Historie a současnost třídy 7.B
3.12.2 Co s tím?
3.12.3 Psycholog učící
3.12.4 Hudební výchova
3.12.5 Ruský jazyk3
3.12.6 Dějepis
3.12.7 Rekapitulace
4. Hodnocení líného učitele
4.1 K čemu je hodnocení?
4.2 Základní klasifikační chyby
4.3 Suportivní hodnocení
4.4 Sumativní? Formativní!
4.5 Hodnocení procesu
4.6 Co nedělat?
4.7 Ta správná třináctka
5. Jak líný učitel testuje a zkouší
5.1 Testování? Ztráta času a energie
5.2 Testování je opravdu špatné
5.3 Musí to být zábava
5.4 Pamatujte: ve třídě pracují žáci!
5.5 Nemáš splněno? Tak znovu a lépe
6. Přátelská kázeň ve třídě líného učitele
6.1 Správná pravidla
6.2 Milující ruka
6.3 Pravidla trestání
7. Psychologie pomáhá!
7.1 Konformita
7.2 Skupinová práce na tři způsoby
7.3 Pygmalion efekt
7.4 Difuze odpovědnosti
7.5 Sociální facilitace
7.6 Teorie motivace
7.7 Chyby v naší hlavě
7.8 Mentální zkratky
7.9 Atribuční chyby
7.10 Dunning-Krugerův efekt
7.11 Efekt ukotvení
7.12 Taková obyčejná empatie
7.13 Studijní třídy? Propadání?
7.14 Jsme jenom lidé
8. Líný učitel a rodiče
8.1 Co je ve škole produktem?
9. Life management líného učitele
9.1 Time management líného učitele
9.2 Byrokracie
9.3 Domov, sladký domov
9.4 Duševní hygiena
9.5 Inovace nejsou legrace
9.6 Knižní didaktika v Čechách
9.7 Líný učitel se vzdělává
10. Závěr
11. Prameny

O autorovi
Robert Čapek působil během své pedagogické dráhy jako pomocný vychovatel, vychovatel, ale převážně jako učitel na zvláštní, základní, střední a také vysoké škole – a to postupně a někdy i současně. Stejně tak se souběžně pohyboval na pěti českých univerzitách, kde vystudoval na první pohled spolu jen málo související obory: sociální pedagogiku, rodinnou výchovu, výchovné poradenství, školní management. Zkusil též sociologii, ale nakonec zakončil svá studentská léta s doktorátem z pedagogiky (Univerzita Olomouc) a z psychologie (Univerzita Karlova).

V současnosti působí na třech školách jako školní psycholog, didaktický mentor a příležitostný učitel. Také lektoruje semináře pro učitele a vzdělávací organizace na různá pedagogicko--psychologická témata, například podporující, klimatické a alternativní metody, hodnocení a sebehodnocení žáků, odměny a tresty ve školní praxi, třídní a školní klima, třídní schůzky a spolupráce s rodiči a další. Je autorem knih pro učitele: Moderní didaktika (2015), Odměny a tresty ve školní praxi (2008 a 2017), Učitel a rodič. Spolupráce, třídní schůzka, komunikace (2013), Třídní klima a školní klima (2010) a také dalších textů a metodik. Je spoluautorem učebnice a různých edukačně-gaminizačních programů.

Autor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
Vazba: Paperback
Formát: 148 x 210 mm
Počet stran: 140
Datum vydání: 2017

Podobné produkty

Hmotnost 0.2 kg

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: