Neurodegenerativní onemocnění

Značka: Mladá fronta
5-7 prac. dnů

Detailní popis produktu

V úvodní části jsou představeny obecné etiopatogenetické principy neurodegenerativních procesů. Přehledně jsou diskutovány etiopatologické, klinické, neuropsychologické a neuroradiologické i terapeutické aspekty spolu s neuropatologickými nálezy u nejčastějších onemocnění: mírná kognitivní porucha a Alzheimerova nemoc, demence s Lewyho tělísky, frontotemporální demence, progresivní afázie, Parkinsonova nemoc ad. Oproti prvnímu vydání je ke každému onemocnění doplněna instruktivní kazuistika.
Reedice a aktualizace prakticky zaměřené publikace, která je určená neurologům, psychiatrům, geriatrům, psychologům, patologům a dalším zájemcům o problematiku neurodegenerativních onemocnění. V úvodní části jsou představeny obecné etiopatogenetické principy neurodegenerativních procesů. Přehledně a prakticky jsou diskutovány etiopatologické, klinické, neuropsychologické a neuroradiologické i terapeutické aspekty spolu s neuropatologickými nálezy u nejčastějších onemocnění: mírná kognitivní porucha a Alzheimerova nemoc, demence s Lewyho tělísky, frontotemporální demence, progresivní afázie, Parkinsonova nemoc, Huntingtonova nemoc, progresivní supranukleární obrna, kortikobazální degenerace, multisystémové atrofie, onemocnění motorického neuronu, prionová onemocnění a mnoho dalších. Oproti prvnímu vydání je každému onemocnění doplněna instruktivní kazuistika. Pozornost je věnována obecným terapeutickým přístupům společným pro projevy demence a parkinsonismu (farmakologické i nefarmakologické intervence, léčba komplikací, preventivní možnosti) i specifickým přístupům u jednotlivých nemocí. Jsou diskutovány neuropsychiatrické projevy demencí a možnosti jejich ovlivnění. Součástí knihy je i problematika právní a etická, zahrnující sdělování diagnózy, otázku řidičských průkazů, informované souhlasy i právní způsobilost.

Autor: Radoslav Matěj, Robert Rusina
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Rozměr: 191 x 189 mm
Vydáno: 2019