Já mám, kdo má? Peníze 2

Kód: HK910024
265 Kč
Skladem (4 ks)

Seznamte děti zábavným způsobem s hodnotami mincí. Děti si procvičí sčítání a odčítání do 100. K ruce budete mít nádherný přehled mincí a nápady na mnoho aktivit pro jednotlivce i skupinu.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 2. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 100. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

    • Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 100,-.

      Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

      Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

      Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

    Co se děti naučí:

    • orientovat na číselné ose do 100
    • sčítat a odčítat do 100 (písemně i zpaměti)
    • dopočítávát do 100
    • rozložit číslo na desítky a jednotky
    • porovnávat čísla do 100
    • zaokrouhlovat na desítky
    • poznat vzhled jednotlivých mincí
    • používat mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50
    • počítat s mincemi do 100 korun
      • Základní pravidla:

        Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

        Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 81?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož mince dávají součet 81, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 23?“).

        Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

        Aktivity pro jednoho hráče:

        Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

      • napíše počet desítek a jednotek
      • písemně sečte / odečte obě čísla 
      • napíše číslo předcházející a následující hodnotě mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
      • zaokrouhlí obě čísla na desítky 
      • dopočítá, kolik chybí do 100 pro každé z čísel

        • Dítě může také použít
           více karet a splnit následující úkoly: 

        • ze všech karet vytvoří řetěz (mince x číslo)
        • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
        • sečte mince na příslušných kartách a zapíše výsledek
          • Aktivity pro skupinu:

          Desítky a jednotky: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 5 desítek a 3 jednotky. Kdo má 3 desítky a 5 jednotek?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 35.

          Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 32. Kdo má číslo, které je o 9 větší než 80?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 89.

          Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 72.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 54 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 61. 

          Hledám kartu: Vypíšeme si z karet všechna čísla, která hra obsahuje. Hráči reagují na pokyny zadavatele. Příklad zadání: „Hledám kartu, která má tuto hodnotu: 2 desetikoruny a 2 pětikoruny.“ Tedy hledá kartu, na které je celková hodnota mincí 30. Reaguje hráč, který má znázorněnou hodnotu 30 např. takto: 1 dvacetikoruna a 1 desetikoruna. 

          Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet mincí mezi 50 a 55, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 

          Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 

          Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 

          Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 

          Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 

          Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 10 (10–20, 20–30, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu mincí. 

          Určeno pro: 2. třída, 3. třída
          Věk: 7+
          Počet hráčů: 1-45
          Doba hraní: 10 min. +

          Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

          Nevyplňujte toto pole: